Aasia tulee, oletko valmis?

14.9.2017 julkaistussa Tilastokeskuksen majoittajatilastossa Kiina jyrää.

Tärkeimmistä Suomeen suuntautuvista matkailijamaista kiinalaisten yöpymiset lisääntyivät tammi–heinäkuussa 2017 eniten. Kiinalaisten yöpymisten määrä kohosi lähes 179 000 vuorokauteen, mikä oli 46,3 prosenttia enemmän kuin vastaavana ajanjaksona 2016.

Ja vuosi 2016 oli sentään huikea kasvun vuosi.

Miten oppia ymmärtämään aasialaista mielenlaatua? Voiko puhua vain aasialaisista?

Uskotko sinä tulevasi oikeinymmärretyksi eurooppalaisena? Pohjoismaalaisena? Onko suomalainen samanlainen kuin ruotsalainen?

Joissain asioissa kyllä, melko monessa ei. Mitä tarkemmin ymmärrät ja tunnet kohderyhmääsi, sitä paremmin saat hänen huomionsa. Aikansa. Uskollisuutensa vieraanasi.

Maailmassa, jossa tieto johtaa tekemisiämme, saamamme informaatio tulee tärkeimmäksi asiaksi. Henkilö, joka valitsee tuon tiedon, saa vallan.
– Seth Godin

Aasialaisista kertovissa tiedotteissa puhutaan luvuista. Henkilömääristä, käytetyistä euroista, yöpymisistä. Hienoa. Mutta selittävätkö ne sinulle, miksi aasialainen vieras tulee tänne? Millä perustein hän valitsee saapua (tai jättää saapumatta)? Miten hän etsii tietoa? Miksi hän valitsee kuten valitsee? (Eivät selitä.)

Aasia-analyysin ensimmäisessä osassa kerroin muun muassa

  • Mistä ja miten aasialaiset etsivät tietoa päätöksenteon tueksi.

Maittain ryhmiteltynä. jotta osaat toimia ja kohdistaa oikein. Säästät aikaa, vaivaa ja rahaa, kun et joudu sohimaan pimeässä vaan tiedät, minne ja miten tuoda markkinasi julki.

  • Aasian matkailijoiden 15 tärkeintä syytä olla tekemättä ulkomaanmatkoja.

Jotta pystyt joko olemaan suotta kohdistamatta resurssejasi kohderyhmiin, jotka eivät joka tapauksessa tule luoksesi. Tai pienentämään esteitä niin, että yhä laajempi joukko löytää juuri sinun markkinasi.

  • Loma-ajankohdat, jolloin tavataan sukua ulkomaille matkustamisen sijaan.

Sinun ei tarvitse yrittää muuttaa monisatavuotisia historiallisia tapoja ja perinteitä. Sen sijaan voit ajoittaa toimesi ideaaliajankohtaan. Niihin maittain kerrottuihin lomakausiin, jolloin aasialainen todennäköisimmin matkustaa ulkomaille.

Nämä ja valtavasti muuta tietoa saat jo Aasia-analyysin ensimmäisessä osassa.

Tässä  analyysissä aasialaisista matkailijoista saat valtavasti matkailualan tietoa ja kulttuurista osaamista. Sinun hyödyksesi.

Inspiroidu. Opi. Hyödy.

Tilaa itsellesi Aasia-analyysin ensimmäinen osa täältä.

Seth Godin quote
”Jos odotat seuraavaa tutkimusta, myöhästyt.” – Seth Godin. Kuva: HubSpot

Olen viimeistelemässä Aasia-analyysin toista osaa. Vielä syvemmälle. Siinä kerron muun muassa aasialaisten

Kolme tärkeintä edellytystä ulkomaanmatkailulle.

Haluaisitko tietää ne?

Kirjoitan aiheesta tarkemmin tämän viikon kirjeessä, jonka lähetän lauantaina. Kirjettä EI TULLA JULKAISEMAAN BLOGISSA. Jos haluat saada tämän, ja paljon muuta menestymisesi kannalta ehdottoman tärkeää tietoa ja osaamista omaksesi ILMAISEKSI, varmistathan, että olet tilannut itsellesi mökkivuokraajan kirjeen.

Toisessa osassa Aasia-analyysiä pureudutaan erityisesti siihen, miten aasialainen käyttäytyy (ja miksi).

Miten saat hänet viihtymään vieraanasi.

Mitä hän kaipaa, mikä karkoittaa hänet luotasi.

Mitä erityispiirteitä kaikkein eniten ulkomaille matkustavat (keskimäärin vähintään kerran vuodessa) aasialaiset kaipaavat lomaltaan? Miten voit hyödyntää tietoa saadaksesi heidät vieraaksesi, ja aidosti viihtymään?

Olethan jo tilannut itsellesi Mökkivuokraajan kirjeen?

Facebook Comments

Vastaa